نقاشی ساختمان چگونه انجام می گردد ؟

شنبه 10 آذر 1397
19:02
سحاب

قاشی ساختمان چگونه انجام می گردد ؟ (آموزش نقاشی ساختمان)

به طور کلی صنعت نقاشی ساختمان مدرسه از جمله مهم ترین خدمات تزئیناتی ساختمان بوده و نکات فراوانی دارد. با این حال بسیار مایلند بدانند که نقاشی ساختمان به چه صورت انجام می گردد. در بخش زیر به صورت مختصر و گام به گام، این مباحث را آورده ایم:


  1. تمیز کردن سطوح
  2. اجرای روغن الف
  3. اجرای بتونه
  4. پوسته زنی (سمباده کشی)
  5. آستر اولیه
  6. لکه گیری
  7. سمباده زنی مجدد
  8. آستر دوم
  9. آستر سوم
  10. رنگ رویه

انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان

بحث انتخاب رنگ نیز یکی از دیگر مباحث بسیار مهم در انجام نقاشی ساختمان بیمارستان است. در مرحله رنگ آمیزی بایستی به این نکته دقت داشت که حتما بهترین رنگ برای انجام نقاشی انتخاب گردد. برای این امر، لازم است که شما با انواع رنگ و نقش و تاثیر آن در نقاشی ساختمان آشنا باشید.


بسیاری از اوقات، مشاهده گردیده که افراد برای نقاشی ساختمان دانشگاه از سلیقه های شخصی یا مدهای روز استفاده می نمایند. با این حال بایستی این نکته را مدنظر قرار داد که استفاده از برخی رنگ ها، اگر با آگهی کافی صورت نگیرد، می تواند سبب ایجاد مشکلاتی در درازمدت برای شما گردد.



متاسفانه در کشور ما، اکثر افراد در بحث انتخاب رنگ هیچ ذوق و سلیقه ای به خرج نداده و از رنگ های همگانی پسند استفاده می نمایند. اکثر نقاشان ساختمان نیز بر این قضیه اذعان دارند که در کشورمان رنگ های سفید، طوری، آبی، استخوانی بیشترین انتخاب را در رنگ آمیزی ساختمانی دارند و رنگ های دیگر بسیار کم تر متداول هستند.


با این حال خوشبختانه در سال های اخیر، در نقاشی ساختمان رنگ های خاص تری همانند زرد، صورتی، نارنجی، قرمز و زردچوبه ای نیز استفاده گردیده و بیشتر مربوط به تاثیر فرهنگی و آداب نقاشی ساختمان دانشگاه داری از کشورهای دیگر می باشد.




با این همه، رنگ ها به صورت تکی در خانه ها به کار گرفته نشده نقاشی ساختمان مدرسه و اغلب در کنار یک رنگ از چندین رنگ دیگر نیز استفاده می گردد تا با ایجاد تضاد رنگی، جلب توجه در افراد ایجاد شود.


یکی از نکات بسیار مهمی که بایستی حتما در بحث نقاشی ساختمان مورد توجه قرار گیرد، شیوه چیدمان خانه، دکوراسیون، رنگ مبل ها، اندازه اتاق ها و ارتفاع سقف ها، نور و روشنایی است. هم چنین نباید از تاثیر رنگ ها بر روان انسان غافل شد. چرا که مطالعات روانشناختی فراوان حاکی از آن است که اگر یک انسان در درازمدت تحت اثر پرتو با رنگی خاص باشد، دیر یا نقاشی دانشگاه زود روحیاتش به سوی انرژی های نهانی آن رنگ متمایل خواهد گردید.

آماده سازی خانه برای نقاشی ساختمان

بسیاری علاقه دارند که خودشان با علاقه، به کار نقاشی بیمارستان بپردازند. اگر شما نیز چنین هستید، می توانید قلم مو را برداشته و در کنار اعضای خانواده و یا دوستان به کار نقاشی ساختمانتان بپردازید. برای این منظور، می بایست ابتدا کلیه وسایل را جمع نموده، تابلوها را برداشته و حتما پنجره ها را باز نمایید. با استفاده از یک برس دسته بلند می توانید دیوارها و سقف را گردگیری نمایید.




هم چنین در صورتی که رنگ دیوارها از نوع قابل شستشو است، نقاشی ساختمان مدرسه می توانید محلول آب ولرم را با صابون و مقدار کمی مایع سفیدکننده را با اسفنج روی دیوار کشیده و با دستمال تمیز پاک نمایید. بدین صورت هر دفعه قسمت کوچکی از دیوار (مثلا نیم متر مربع) را پاک نموده و مرز میان دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار پاک نمایید تا در نهایت هیچ گونه لکه ای بر جای نماند.


پس از این مرحله، بایستی لکه گیری احتمالی سطوح آغاز گردد. برای این منظور شما می بایست به مقدار کافی گچ درزگیری کناف یا گچ کشته و یک کاردک داشته باشید که به سادگی این موارد را می توان در ابزارفروشی ها یافت.

سپس کافی است که گچ کشته را در دست گرفته و با کاردک آن را بر روی لکه ها و افتادگی های گچی دیوار بمالید. دقت کنید که شما می بایست سطح دیوار را پس از هر لکه گیری صاف نمایید. چرا که اگر گچ خشک گردد، کندن و جدا نمودن آن از دیوار کاری به مراتب مشکل خواهد بود. در پایان پس از این که کلیه سطوح لکه گیری شدند، می توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی های احتمالی استفاده نمایید.


[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایران سرویس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]